Pages

Photobucket Photobucket Photobucket
Showing posts with label Berita. Show all posts
Showing posts with label Berita. Show all posts

Peristiwa 12.10.11

Apa yang afaq maksudkan dengan 

~PERISTIWA 12.10.11~

hehehe...
Sebenarnya kelmarin diadakan

... MAJLIS DINNER BERSAMA PENGAWAS...

Afaq juga turut serta walaupun majlis untuk pengawas
sekolah sahaja.Alahhh~,afaq cuma penuhkan kerusi kosong jee
daripada duduk kat rumah tak buat ape-ape,baik afaq turut serta sekali.
Boleh tambah pengalaman...!!!

Jom kita tengok gambar yg ade...







hahaha....sempat lagi budak ni "peace"
 walaupun afaq candid



p/s muka afaq takde dalam gambar diatas,ok

Bye...

Ya,allah....malunyee aku

Ni cerita baru plak yg masuk dalam sejarah hidup aku.
Begini cerita yee....

Kelmarin , hari Khamis (15.9.2011) afaq buat la katalog kek lapis untuk afaq berniaga kat sekolah .Hari tu jugak afaq pergi print kat CC dan 
laminate.Tuhan saje yg tahu betape letih yee afaq pada hari tu.Lepas siap laminate je,afaq terus masuk ke sekolah (sesi petang).Masuk waktu pertama pembelajaran sampailah solat asar secara berjemaah.Dalam solat 
tu jugak afaq masih terfikir tentang target jualan dan macam-macam lagilah yang berkaitan ttg perniagaan afaq ni.Sampai rakaat ke empat,imam pon
nak rukuk,Apelagi afaq pon terus duduk nak sujud.Aik!!!, ya allah,aku tersilap dan orang-orang kat tepi afaq yg olok-olok solat ni pun tanpa melepaskan peluang ,mengelakkan afaq.Sesudah salam kedua,semua 
orang kat keliling afaq terus ketawakan afaq.Aiyoooo,maluyee aku.Afaq terus ke saf hadapan dan buat-buat tak tau jee~.Mujurlah tak heboh dalam musolla tu.

Ubahsuai selesai

Alhamdunillah
blog afaq dah diubahsuai......kah kah kah...alim molek!!!
Kepada reader yang selalu datang ke blog afaq ni walaupun

tengah diubahsuai , afaq ucapan bermillion-million terima kasih .

Oklah afaq ada banyak lagi cerita yg tengah tunggu turn dalam otak
ni untuk ditaip dalam blog 

Tata~

Hah,malaikat turun dari langit!!!!!

Betulke?,malaikat turun dari langit?  
Tadi afaq try la tengok blog Rojak 
story ni pastu terjumpa laa entry 
malaikat ni.Tergamam jugak afaq.
Korang nak tengok tak ? tapi afaq
tak tahu laa gambar yg kat google
map tu betul ke tak.....
Tapi dengar-dengar, gambar 
malaikat turun tu bukannya hasil
daripada photoshop tapi yg real punya
Nak tengok ? Ha meh....
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"

Tadaaa!!!!!
nak try tengok sendiri depan pc korang ?
Ok,bukak google maps dulu kemudian masukkan koordinat
tempat tu.Koordinatnya ialah 47.110579,9.227568
Then,tekan gambar kanta kat tepi nun sana nu.....
Nampak arrow hijau tak ? Ambil gambar orang kaler oren
kat tepi tu dan lepaskan kat arrow tu.....
Pastu pusing-pusing la kat situ yee.....(jangan pening sudah~)
Tengok lee kat awan-awan tu......
Dah jumpe? Tu la dia !!!

Entak real ke tidak.....
Kot-kot  googlsaje nak buat kontroversi

Pastu semua orang kena Bang-bang boom dengan google

Tapi yg afaq peliknyee....takkanlaa malaikat warna
pink.Kan dia tu diperbuat daripada cahaya.
Mestilah warna putih dan apepulak benda
yang warna hitam depan dia tu!!!!!

Pening aku dibuatnyee....

Ah,ikut komooo lah.....
Oklah korang , afaq nak pergi sekolah ni
Bye-bye....
Datang lagi yee....



Hah,semua blog akan didelete !!!

Hah,semua blog akan di delete !!!
betul ke?

inilah berita panas yang selalu digunakan oleh blogger yang
otai supaya blog mereka akan makin dikenali ramai
Mana takyeee...kalau tajuk yang diberi seperti diatas
mestilah orang ramai akan masuk blog tersebut untuk 
mengetahui hal yang sedang berlaku ni.

Maklumlah,kalau ade blogger otai cakap 
yang dia telah ditangkap polis dan akan disaman RM 4000.
Lepas dia post cerita tu , isyaallah dia akan senyap pasal cerita tu
dan akan berblogging seperti biasa.Nilah kontroversi
yang sering dilakukan.Tapi blog afaq ni bukannya femes sangat 
sebab afaq ni blogger baru....

Biasalah,dunia sekarang ni
banyak berita yang panas2 macam duit syiling malaysia ke-3
ni ade gambar bendera israel dan macam-macam lagi.
Ini ialah dari perhatian saya sendiri,ok.Takde yang nipunyee.
Sorry la kalau korang gelebah tadi disebabkan oleh
tajuk post kali ni.

Oklah uolls afaq letih ni.
Baru baik sekolah dan afaq harap korang hargai dengan
menulis komen,ok
Tulis jelaa ape pon,tulis "hi" pon takpe

Bye....


Segmen: Memori Ramadhan by Sakura

Hi,jumpa lagi kite

hari ni afaq nak try join segmen yg dianjurkan oleh
blog snow sakura
ehem2 ni first time yee.....jadi ke tak jadi afaq tak tahu
kalau korang nak join jugak bolehlah tekan gambar upin & ipin kat bawah tu..


alaaa...tak susah pon , dia suruh kita postkan pengalaman yang best 2 masa kita
puasa dulu-dulu tu....
oklah denagn lafaz bismillah afaq mulakan (cewahhh)


kejadian ini terjadi masa afaq darjah tiga kalau tak silapmasa tukan puasa dan panas terik yang seterik-teriknya , kan2 ?pastu lepas sesi sekolah tamat mestilah nak pulang dan kebiasaanya afaq pulang dari sekolah dengan jalan kaki tulaa sebab sekarang ni afaqkurus.....hahaha......Dahlah panas,dahaga,lapar pastu kena balik sekolahdengan jalan kaki.Punyalah jalan dengan pikul beg yang macam batusize xxxl.Wuish berat nak mampoos.Sampai je kat rumah afaq tengok adik afaqtenga makan Honey star sambil tengok tv.Eh sedapnyee....(kata hatiku)Yelah honey star kan sedap,manis-manis gitu (nyum2)Ape lagi aku pon terus ambik honey star , segenggam yang aku tak tahanyeeTanpa buang masa aku terus masukkan dalam mulut.Oh nikmat yee (kat hatiku)Pastu ade laa ingatan aku yang kata bahwa aku ni puasa.Oishhhh,kacau line laaasikit lagi aku nak telan.Kalau tak lagi terasa nikmat nyeee.....hahahaha


itulah cerita yang panjang lebar dari afaq
ta ta






Perang laser di I-city dengan potongan 50 % serta 3 sesi



Hai,semua.
afaq ni tengah tak de mood sebab follower tak naik ni,nape entah

tapi sebab korunk , afaq berjuang gak....tu la kena komen lepas bace
oklah tu....merepek tak tentu pasal


ni asyik afaq duk selebek-selebek kat internet ni
afaq terjumpa pulak satu website yang membuat tawaran perang laser

di I-city dengan potongan harga sebanyak 50%.Fuyooo!!! banyak tu...




korunk mesti cepat-cepat ambil tawaran ni sebelum terlambat sebab kan dah nak puasa.
Nanti sibuk sampai tak boleh nak main.


takut mahal ? jangan takut !!!! ianya hanya berharga RM 27.00 selepas diskaun.
bayangkan pastu dapat pulak 3 sesi boleh main.Fuhh...memang meletoplah


Nak main ni takde group pon takpe....kita boleh masuk group lain atau bermain bermain secara
individu.Bukan main sorang-sorang,ok




Aktiviti ini tak menyakitkan langsung dan sangat mudah dimainkan sebab
dia kan laser.berikut ialah keistemewaannya :-
              
                       - 3 sesi bermain
                       - tidak menyakitkan dan mudah dimainkan
                       - boleh dimainkan dalam group yg kecil atau besar atau pun tanpa 
                         group
                       - dibuka pada selepas waktu sekolah dan kerja.
                       - tiada kesakitan dan akan diajar cara menggunakannya dan kali-1
                          bermain
                          tidak perlu risau dengan cara bermain.






                               DAPATANNYA SEKARANG DENGAN HANYA RM27.000

Ohh...rileks yee aku hari ni...

Ahhh.......rileknyee aku hari ni
bangun pagi lewat nak mampos.....lepas bangun aku terus gi 
jenguk kat luar sebab
sunyi sepi je rumah aku ni hanya tinggal adik ngan abang aku 
je yg duk main game kat komputer tu....nape ni???
Ohh....rupe 2 nyerrr parent aku pergi beli kain nak buat baju untuk hari
raya......tenang aku seketika......
dahlah pagi hari ni berangin dan mendung gitu....
aku pon terus teringat yg dalam peti ais ade coklat bertambun macam
bukit.Bila bukak je peti ais tu bukanyee bau ikan kluar tapi
bau coklat yg kluar...ish ish ish,dasyat tak ?
Ape lagi aku kaut la coklat yg ade
ade coklat "kisses","perle d o'r" dan banyak lagi

aku pergi kat ruang tamu pastu terus baring atas sofa yg empuk (ehem2) sambil 
makan coklat tu biasalah,alang 2 nak jadi gemuk.......hahaha
Tiba-tiba !!!!  ade la hidung aku datang menyampuk tak bagi salam
hidung aku bersumbat~...( lol ) sebab aku tak boleh kena
angin pagi-pagi ni , aku pon tak tau nape....
argghhhh.......geram betul laa
oklah....sekian tazkirah saya pada hari ini....hahaha



Cukuplaaa tu

 Hah....

terkejut tak...tolol la aku ni,mendenyee orang nak terkejut
pasal kau cakap hah..... jee.Kalau bagi hantu pocong atas muka
baru la terkejut.wakakaka

ni dah baca kan tajuk post ni.Hah kalau x baca ,baca sekarang !!!
dah bace....GOOD!!!!!

ni haa pasal my birthday...sah baca le belum
kalau x baca,diminta bace  di sini

oklah ,cukupla tuu
yang pasal birhday afaq sebab dah tak de orang nak bagi hadiah dah
haishhh , afaq bukan merajuk laa
ni sempena nak tutup post birthday tuh
nak cakap la kat korunk yang afaq nak sambung post pasal lain lak

korunk ponnn 
thank youlah sebab sudi bukak blog afaq ni
afaq doakan korunk semua sihat dan korunk disukai 
semua orang
amin~

dan terima kasih jugalah kepada semua yang memberi ucapan
kepada afaq sempena birthday afaq....
dan tak lupa juga kepada yang beri hadiah
tq~

oklah dengan ini tamat lah sesi posting pasal birhday afaq
tq kepada korunk muah-muah-muah
cayang korunk....

oklah tu...
bye~



sorry post kali ni x de gambar